کدام جاذبه‌ها گردشگران را به ترکیه می‌کشاند؟
کدام جاذبه‌ها گردشگران را به ترکیه می‌کشاند؟
12 مرداد 1395 ساعت 21:16 | بازديد : 152 | نويسنده : | ( نظرات )

کدام جاذبه‌ها گردشگران را به ترکیه می‌کشاند؟

3میلیون و 760 هزار نفر فقط از کاخ توپکاپی دیدن کردند!

شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: حرمسرای سلاطین عثمانی یکی از بخش‌های مهم کاخ توپکاپی بود که کسی اذن دخول به این حریم ممنوعه را نداشت.



فضای نابسامان سیاسی خاورمیانه تاثیر منفی بسزایی بر تعداد مسافران تور استانبول داشته که کشورهای منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد این حساب و کتاب‌ها در مورد ترکیه چندان درست از آب درنیامده است.



طبق آمارها، تا پایان سال جاری میلادی ۴۲ میلیون گردشگر راهی ترکیه خواهند شد. این رقم نسبت به ۱۰ میلیون گردشگری که در سال ۲۰۰۰ به ترکیه رفتند، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. استانبول هفتمین مقصد گردشگری جهان پایتخت فرهنگی و اقتصادی کشوری است که با موزه‌ها و جاذبه‌های فریبنده‌اش گردشگران نقاط مختلف جهان را به سوی خود فرا می‌خواند.(آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است.)

به گزارش ایسنا، وزارت فرهنگ ترکیه با بررسی آمارهای هشت ماه نخست سال ۲۰۱۴ اعلام کرده در این مدت ۲۰ میلیون و ۲۶۹ هزار بازدیدکننده از موزه‌های این کشور دیدن کرده‌اند. این رقم در سال گذشته به ۲۹ میلیون و ۴۸۱ هزار رسیده بود. در این گزارش ۱۰ موزه و مکان تاریخی که بیش از دیگر جاذبه‌های ترکیه مورد توجه گردشگران بوده‌اند را معرفی می‌کنیم:

۱-کاخ توپکاپی- استانبول (سه میلیون و ۷۶۰ هزار بازدیدکننده)

کاخ توپکاپی از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که به مدت ۴۰۰ سال مرکز اداری این امپراطوری بود. «سلطان محمد فاتح» در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساخت آن در سال ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.

در سال ۱۸۵۳ «سلطان عبدالمجید» تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. امروز قصر توپکاپی (توپقاپی) به موزه تبدیل شده و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه ‌است. در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران نیز نگه داشته می‌شود. در این کاخ‌موزه آثاری همچون لباس پیامبر اسلام (ص)، شمشیرهای مختلف او، دندان، مو، کفش او و ... نگهداری می‌شود.

۲-مسجد ایاصوفیه - استانبول (سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر)

ایاصوفیه کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراطوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی به دستور «کنستانتین اول» ساخته شد و سپس در قرن ششم توسط «جاستنیانوس» مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این کلیسا نخست، کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، «سلطان محمد دوم» دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. بعدها آیاتی از قرآن به خط «مصطفی چلبی» در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن «آتاترک»، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی ‌مانده ‌است.

۳-موزه مولانا- قونیه (دو میلیون و ۴۶ هزار بازدیدکننده)

یکی از دیدنی‌های مهم شهر قونیه  براي مسافران تور استانبول موزه مولاناست. «سلطان العلما» پدر مولوی در سال ۱۲۳۱ میلادی در این مکان به خاک سپرده شد و بعد از مرگ وی عده‌ای از دوست‌داران به حضور مولانا می‌رسند و از ایشان می‌خواهند که بر روی قبر پدرش مقبره‌ای بسازند، اما او با گفتن این‌که «آیا غیر از گنبد آسمان مقبره دیگری نیز وجود دارد؟» پیشنهاد آن‌ها را رد میکند.

بعد از مرگ مولانا پسرش «سلطان ولد» اقدام به ساخت مقبره در این محل می‌کند. این مقبره چهار ستونی توسط معمار «بدرالدین تبریزی» در مقابل پرداخت ۱۳۰۰۰۰ درهم سلجوقی ساخته شد. این مقبره و درگاه در سال ۱۹۲۶ تحت عنوان موزه آثار عتیقه قونیه فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۱۹۵۴ نام آن به موزه مولانا تغییر یافت. مساحت موزه و حیاط آن حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که این میزان با اضافه شدن مجموعه گل باغچه به ۱۸ هزار مترمربع افزایش یافت. ورودی حیاط موزه از در درویشان است.

۴-حرمسرای قصر توپکاپی - استانبول (۶۲۱ هزار و ۶۶۷ بازدیدکننده)

حرمسرای سلاطین عثمانی یکی از بخش‌های مهم کاخ توپکاپی بود که کسی اذن دخول به این حریم ممنوعه را نداشت. این محوطه در اواخر قرن ۱۶ میلادی به صورت بنایی هزارخم متشکل از سراهایی با ۳۰۰ اتاق کاشیکاری‌شده و فضاهای سبز و باغ‌های فواره‌دار ساخته شد. در این حرم بالغ بر یک‌هزار زن و کودک و برده سیاه زندگی می‌کردند که در میان آنان دختران یهودی و مسیحی هم بودند که یا به کنیزی گرفته شده و یا از طرف مقامات دولتی کشورهای دیگر به سلطان هدیه داده شده بودند .

۵-موزه «بابانوئل» - آنتالیا (۵۳۲ هزار و ۳۹۱ بازدیدکننده)

«بابانوئل» که در اکثر کشورهای اروپایی به نام «سانتا کلاوس» معروف است، مردی روحانی به نام «سن نیکلاس» بود که در آناتولی زندگی می‌کرد. ریشه این باور در سرزمین‌های اسکاندیناوی از شخصیت بسیار قدیمی آن‌ها گرفته شده، در صورتی‌که در سرزمین حقیقی وی یعنی سواحل مدیترانه هیچ‌گاه برف نمی‌بارد. مهم نیست که این امر تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد، به هر صورت در سرزمین‌های مسیحی، بابانوئل خصوصا محبوب بچه‌هاست و کلیساهای متعددی به نام وی نام‌گذاری شده‌اند.

کلیسای پرتردد «بابانوئل» (سانتا کلاوس) شهر آنتالیای ترکیه در قرن چهارم بصورت تک‌گنبد بود. در قرن هشتم یک قلعه صلیب‌مانند به بخش شمالی آن اضافه شد. این جاذبه گردشگری محل نگه‌داری تکه استخوان‌ها و اشیائی است که گفته می‌شود به سن نیکلاس تعلق دارند.

۶-موزه حاجی بکتاش ولی نوشهیر (۴۶۹ هزار و ۹۳۲ بازدیدکننده)

«حاجی بکتاش ولی» متصوف قرن ۱۳ میلادی و بنیان‌گذار طریقت بکتاشیه بودو وی که متولد قرن سیزدهم میلادی بود، در نیشابور به دنیا آمد و حدود سن ۴۰ سالگی به روم (آسیای صغیر) مهاجرت کرد. آرامگاه این فیلسوف و صوفی در شهر نوشهیر توسط مسلمانان شیعه و سنی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

۷-موزه باستان‌شناسی- استانبول(۴۵۵ هزار و ۱۸۶بازدیدکننده)

موزه باستان‌شناسی استانبول از جاذبه‌های دیدنی این شهر و بزرگترین موزه باستان‌شناسی ترکیه است. این مکان یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان است که حاوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شی مربوط به تمام دوره‌های تمدن بشری است. این موزه توسط باستان‌شناسی به نام «عثمان حمید بی» در قرن هجدهم تاسیس شد و بازدید از آن اولین‌بار در سال ۱۸۹۱ برای عموم آزاد شد. در ورودی این موزه که در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده، عکس‌هایی از وی و خانواده‌اش و برخی اشیاء شخصی‌ او دیده می‌شود. موزه باستان‌شناسی از سه ساختمان مستقل تشکیل شده که شامل موزه شرق باستان، موزه کاشی‌کاری، و موزه باستان‌شناسی می‌شود.

۸-کلیسای چورا- استانبول (۳۴۳ هزار و ۵۷۲ بازدیدکننده)

کلیسای «چورا» از اول با هدف کلیسایی بیزانسی ساخته شد ولی بعدها در قرن شانزدهم به مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. کاشی‌ها و موزائیک‌های بسیار زیبای کلیسای «چورا» باقیمانده نمونه‌هایی از طراحی و سبک هنر بیزانسی در دنیا محسوب می‌شوند. بخش‌هایی از کلیسا در سال ۴۰۰ ساخته شده و ساختمانی که اکنون در فضای کلیسا دیده می‌شود، تقریبا در سال ۱۵۰۰ بنا شده است.

۹-موزه تمدن‌های آناتولی - آنکارا(۲۴۸ هزار و ۷۸۶ بازدیدکننده)

این موزه از اولین جاذبه‌های آنکارا برای گردشگرانی است که به دیدن بناهای تاریخی و تاریخ ترکیه باستان علاقه‌مند هستند. این موزه در بازاری متعلق به قرن پانزدهم که به خوبی بازسازی شده، واقع است. بهترین صنایع‌دستی به‌دست آمده ازحفاری‌های ترکیه را در این موزه می‌توان دید. موزه تمدن‌ها مجموعه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد از آثار دوران پالئولیتیک، نئولیتیک، هاتی، هیتی، فرنگی‌ها، یورارتین‌ها، رومی‌ها و نمونه‌های برجسته‌ای از گنج‌های لیدیایی‌ها را در خود نمایش می‌دهد.

۱۰-موزه جمهوریت-آنکارا (۲۲۷ هزار و ۹۳۶ بازدیدکننده)

در این موزه اسناد مهم مربوط به آغاز قیام جمهوری‌خواهی ترکیه به نمایش گذاشته شده است. موزه جمهوریت در نزدیکی موزه جنگ آزادی‌بخش و در محل دومین ساختمان پارلمان ترکیه قرار گرفته است. اسناد موجود در این موزه به زبان ترکی نوشته شده‌اند، به همین خاطر ممکن است بازدیدکنندگان خارجی کمی از دیدن آن خسته شوند. وسایل و اشیایی از «آتاترک» نیز در بخشی از موزه جمهوریت به نمایش درآمده‌اند. 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








قدرتمند ترین پکیج رپورتاژ و بک لینک

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
ساخت وبلاگ
اپلود عکس
آپلود عکس با لینک مستقیم
دانلود سریال ایرانی طنز
خرید ساعت مچی
هاست ارزان | خرید هاست
طراحی سایت در تبریز
دانلود رمان

خرید کانکس مسکونی
کسب درآمد اینترنتی
چت روم
ثبت شرکت
ثبت شرکت در کرج
خرید بک لینک ارزان
طراحی سایت در کرج
چت روم
قاصدون

خرید ژل امیزشی
دانلود رمان عاشقانه
تایتان چت
دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم
جملات زیبا از بزرگان | جملات مفهومی
دانلود کلیپ خارجی
اخبار حوادث
مجله زیبایی بانوان
مجله اینترنتی مد
والپیپر های زیبا
دانلود فیلم ایرانی
دانستنی های پزشکی
جملات عاشقانه | عکس های عاشقانه
انجم تفریحی حد و حدود
اس ام اس مناسبتی
دانلود برنامه آشپزی اندروید
دانستنی های جنسی | آموزش روابط زناشویی
مجله تفریحی و سرگرمی
جملات عارفانه | جملات درمورد خدا
دکوراسیون داخلی ایرانی
دانلود آهنگ ایرانی غمگین
دانلود نرم افزار اندروید جدید
مجله تفریحی سرگرمی خر تو خر
آموزش طراحی سایت
دانلود بازی اندروید دخترانه
قران انلاین
طراحی سایت در تبریز
دانلود آهنگ ایرانی
سایت تخصصی ماشین
آبادان نیوز
الوان وب
دانلود اهنگ جدید
چت روم
بیت کوین
چت روم
گالری مدل لباس کودک
فال و طالع بینی
زیست پلاس - مرجع جامع کنکوریها
دانلود آهنگ جدید ایرانی
خرید ساعت کاسیو
علی چت
جوک 19
پایگاه خبری سهامدار نیوز
وایبر سافت
آنتیک موزیک
مجله تفریحی غزاله چت
مجله سرگرمی آلاله چت
خدمات بلاگ | url shortener service
خرید بک لینک
دانلود عکس متن دار با کیفیت HD
مجله تفریحی سرگرمی فانیا
دانلود موزیک پاپ ایرانی
مجله اتو چت
رویا طرح
زرنا نیوز
مجله امگا چت
طنز بازار
شلیل چت
پورتال محیا چت
درهاج چت
چت ایمیل

اف سی بی چت
ابتین چت
مکس نیوز
گلچین 98
مجله فان گپ
پورتال ماهان چت
چت تاپ
نانسی چت
نوز چت
شیدا چت
بزرگترین سایت مرجع ماشین
چت نشین
سلکت موزیک | دانلود آهنگ پاپ
شطرنج اراک
دروغ چت
فروش محصولات ورزشی | ایران پولار
سایت پیچک چت
اسکای پاتوق
افسون چت
محبت چت
سایت تفریحی 200 لاو
باکس نیوز
مجله پارسا گپ
دانلود فیلم و سریال
نوا گیم - دانلود بازی کامیپوتر کم حجم
پی فور فیلم
دانلود والپیپر
جدیدترین عکس های هنرمندان و مد لباس

چت ققنوس
آرال چت
همراه چت
ماه پری چت
بهاره چت
تفریحی چت
پارسینا چت
بروز موزیک
آبنباتی چت
تمدن ها
برترین ها
شارژ0
خونه تو
عشق اول چت
نانو چت
هیدن چت
چت نت
سیاهی چت
کوه چت
رهام چت
چت نو
عشق ابدی
فروشگاه اینترنتی
او موزیک
دانلود کلیپ جدید | عکس خفن
چت ماتیار
پورتال با ما
آنیلا چت
پورتال رومنا
فور چت
دانلود رایگان
آزران دانلود
دانلود فیلم و سریال
پرنس چت
فرار چت
پورتال آرمین
پارسینا چت
پورتال همدان
چت تاپ ناب
فروش بک لینک
تهران روم
تاپ رمان
پورتال برف
سایت ره گوی
قالب وبلاگ

http://www.saclongchamp--pascher.fr/
http://buyviagransa.com/