دانلود Engineering Equation Solver Academic Professional v8.400 - نرم افزار حل معادلات غیر خطی

Engineering Equation Solver نرم افزاری برای حل معادلات دیفرانسیل غیر خطی است. این نرم افزار در سال ۱۹۹۲ توسط یک محقق امریکایی به نام کلین و تحت پوشش شرکت اف چارت نوشته شد. نرم افزار EES، پس از سال ها تدریس دروس ترمودینامیک و انتقال حرارت مهندسی مکانیک ایجاد گردید چرا که در این علوم برای حل مسایل لازم است همزمان با تنظیم معادلات از خواص ترموفیزیکی مواد نیز استفاده گردد و گاه لازم است یک مسأله چندین بار با داده های مختلف حل شود.
تا قبل از ایجاد این نرم افزار، برنامه نویسی در علوم حرارت و سیالات به شکل پراکنده ای انجام می شد ولی امروزه EES به عنوان یکی از معتبرترین نرم افزار های علوم حرارت و سیالات شناخته شده و در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان در کنار دروس مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد. کار عمده ای که نرم افزار EES انجام می دهد، حل مجموعه معادلات جبری می باشد. همچنین این نرم افزار قادر به حل معادلات دیفرانسیل، معادلات دارای متغیرهای مختلط، معادلات انتگرالی بوده و امکان حل مسایل بهینه سازی رگرسیون خطی وغیر خطی و ترسیم نمودارها و جداول در آن وجود دارد. این نرم افزار تحت نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز کار می کند.

نرم افزار Engineering Equation Solver یکی از مهمترین نرم افزارهای رشته مکانیک در حل معادلات غیر خطی همچنین جدول خوانی خواص ترمودینامیکی گازهای متفاوت و جداول سایکومتریک است که برای مهندسان مکانیک شاخه حرارت و سیالات بسیار حائز اهمیت است.
این نرم افزار دو برتری مهم نسبت به سایر نرم افزار های حل معادله دارد، اول اینکه EES به طور خودکار معادلاتی که باید همزمان حل شوند را شناسایی و دسته بندی می کند. این مورد مراحل کار را برای کاربر بسیار ساده می کند و مطمئناً بالاترین سرعت و بازده را خواهد داشت. دوم اینکه EES یک سری توابع جهت محاسبه خواص ترموفیزیکی مواد در اختیار کاربر می گذارد. کتابخانه توابع ریاضی و توابع خواص ترموفیزیکی مواد در EES بسیار گسترده می باشد اما ممکن است پاسخگوی نیازهای همه افراد نباشد لذا امکان اضافه کردن توابع دلخواه با استفاده از برنامه نویسی به زبان های سی، پاسکال و فرترن وجود دارد.
اصول کار در EES به این نحو است که ابتدا باید مسأله مورد نظر به طور کامل تحلیل گردیده و معادلات لازم استخراج گردد. بعد از استخراج معادلات باید آن ها را به زبان EES تبدیل نمود. سپس در بخش فهرست متغیرها، اسامی متغیرها و واحدهای احتمالی آنها را مرتب نمود. در صورتی که اقدامات اولیه به شکل صحیح صورت گیرد و مسأله از نظر ریاضی قابل حل باشد می توان یک بار برنامه را اجرا کرد. اگر برنامه در حین اجرای مسایل پیچیده به مشکل برخورد کند باید مقادیری برای برخی متغیرها حدس زد و مسأله را به روش سعی و خطا حل نمود.